EV-SPORT az ALTrace-en

Az ALTrace sorozat idei első fordulóit Győrben, a korábbi Széchenyi futamokról már jól ismert utcai pályán rendezték meg, ahol idén az EV-Sport ismét a csúcsra ért.

A Széchenyi Futam helyett már ALTrace névre átkeresztelt versenyt május 1-jén rendezték meg, a szokott helyen; Győrben. Több kategóriában indultak csapatok, hogy megmutassák, kinek milyen fejlesztések kerültek a járművekbe tavaly óta, de természetesen voltak először próbálkozók is. A felhozatal igen vegyes volt; sűrített levegős tanulmányoktól a széria autó átalakításokig. Meg kell jegyezni: a legtöbb kategóriában kevesebb csapat vágott neki idén a megpróbáltatásoknak mint tavaly, de szerencsére a hangulaton ez nem érződött.

Csapatunk idén két elektromos hajtásláncú gokarttal állt rajthoz.A gépek felkészítése még kedden az indulást megelőzően is folyt. Az éjszakába hajló gépátvételen minden rendben ment, a csapat fáradtan, de nyugodtan tudta elkölteni vacsoráját, ahol a csapattagok az újabb arcokkal ismerkedhettek, és sztorizhattak. Pilótáink időben elfoglalták ágyaikat, hogy másnap tökéletes állapotban versenyezhessenek.

A korai kelés ellenére hamar felpörögtek az események, és bár másfél óra állt rendelkezésre a szabadedzésen, a nagy forgalom és sok várakozás miatt nem sikerült eleget próbálgatni a technikát. Sajnos úgy kellett elindulnunk az időmérőre, hogy tudtuk, lenne még feladat a gokartokkal, de két pilótánk bizakodó volt.

Tóth Gergely (balra) és Fodor Árpád (jobbra)

Az időmérő eredményei alapján nem maradéktalanul, de elégedettek lehettünk. Árpád pole pozíciója remek eredmény, de mindkét gokart a féktávon bizonytalan volt, és Gergő a fékhatásra is panaszkodott. A csapat próbált megoldást találni a felmerült problémákra, és tudtuk, hogy a Willisits Team a versenyen kemény ellenfél lesz.

Eközben a legkülönfélébb programok folyamatosak voltak, az előadó sátorból még magyar vonatkozású űrkutatási eredményekről (MASAT, PULI) szóló beszédeket is hallhattunk. A csapatot Gál János korábbi Egyesületi Elnök mutatta be itt.

Gál János (EV-SPORT)

A versenyek előtt a pálya néhány kritikusabb pontját átnéztük, de alapjában véve jó hangulatú volt a felkészülés.

Az első futam felemás eredménnyel zárult. Árpád sokat harcolva, oda-vissza előzések után az első helyen hozta be autónkat, igazán izgalmas volt. Gergő viszont balszerencsés módon balesetbe került és autója jelentősen sérült, kiesett.

Árpi (balra) előzGergely összetört kományösszekötője

A második futamig igyekeztünk Árpi autóját még ütöképesebbé tenni, állítottunk a guminyomásokon, a kormányrendszeren, fékeken és természetesen feltöltöttük akkumlátorait. Eközben a sérült első futóművet egy másik csapat alkatrészeivel sikerült összerakni és már álltunk is fel újra a rajtrácsra, első és ötödik helyre. Ezen a futamon is voltak ütközések, de szerencsére sikerült elkerülni mindkét versenyzőnknek, így első és harmadik helyet szereztünk meg.

ütközés Gergely közelébenÁrpi a győzelem utáni pillanatokban

Győztes pilótánk professzionális interjú keretein belül már a helyszínen bepillantást engedett, hogy mit érzett futam közben, ennek bővített írásos verzióját lejjebb olvashatjátok.

Árpi interjút ad

A csapat boldogan figyelte a díjátadót, még néhány utolsó szót váltottunk a versenytársakkal és a rendezőkkel, majd felpakoltuk a gokartokat, szerszámokat a kocsira, hogy egy időre újra a műhelybe kerüljenek, kicsit felfrissüljenek, de hamarosan újra visszatérnek a versenypályára, hogy megmutassák, hogy egy villamos hajtású versenygokart is lehet olyan jó, mint a belsőégésű őse, sőt...

DíjátadóCsapatfotó a versenyről

/Lovászi Dénes/ Zénó/

ALTrace futamgyőzelem az EV-SPORTTAL - a versenyző szemével

Idén egy Gokart Márkakupát és egy Gokart Individual kategóriát is indítottak, az EV-Sport gokartjai az Individal kategórába lettek sorolva. Szerencsére a kategóriák együtt versenyeztek a pályán, így az összetett győzelem volt a célunk. A korábbi évek tapasztalatait figyelembe véve a szervezők nem változtattak a pálya vonalvezetésén, a Nádor aluljáró és környéke maradt a helyszín. A felület minősége azonban sokat változott: a korábbi évekhez képest érzésem szerint drasztikusan rosszabb és rázósabb lett néhány kanyar, ami nem könnyítette meg senkinek a dolgát. Jól mutatja ezt az egész versenyre jellemző sok baleset, főleg nálunk, a gokartok között. Maga a rendezvény 2013-ra egy naposra rövidült, a verseny lebonyolítása azonban szinte semmit sem változott: kedd este zárták le és alakították ki a pályát, és ugyan úgy másfél óra állt mindenki rendelkezésére, hogy behangolja a járművét.

Ez nekünk most nem sikerült tökéletesen, az edzésen végig fékproblémáink voltak, így csak óvatos, tapogatózó köröket mentem. Mikor az érdemi finomhangolás elkezdődhetett volna, a pályabejáratnál lévő hosszú sor miatt már nem tudtunk menni többet. Kicsit felemás érzéssel vártam az időmérőt, ugyanis lett volna még mit kipróbálnom.

Az időmérő viszont várakozáson felüli eredményt hozott. A tavalyi pole időmmel simán tudtam ismét az élen zárni, pedig az edzések alapján nem tűntünk ilyen erősnek. Gyanítottam, hogy a konkurencia nem dobta be minden fegyverét, ami így is történt.

Az első futam az előző évekhez hasonlóan a rövid pályán ment. A rajtnál ugyan az egyenáramú motoros ellenfelek előnyben voltak, így másodiknak fordultam az első kanyarban, rövidesen ismét sikerült átvennem a vezetést. Innentől viszonylag nyugodt versenyem volt, egyedül a sok lekörözött zavart kicsit, akik veszélyesen cikáztak minden felé. Ennek esett áldozatul aktuális csapattársam, Tóth Gergő is, aki egy ütközés követően fel kellett hogy adja a versenyt a másik EV-Sportos géppel. A futam végén azonban nekem is problémáim akadtak, egy lekörözésnél kissé megsérült az oldalsó idom. Ez előbb leért, majd le is esett, megnehezítve a vezetést, így elvesztettem a vezetést. Néhány kör múlva viszont a probléma megszűnt, úgyhogy az utolsó percben ismét előzésre szántam magam, ami sikerült. Végül 0.7 másodperces előnnyel intettek le.

A következő verseny a korábbitól eltérően már a teljes vonalvezetésen volt, amit személy szerint nagyon élveztem. Itt a rajtnál a már említett okok miatt ismét csak másodiknak sikerült fordulnom, Bertalan Balázs első kanyaros hibája viszont egyből lehetőséget adott, így a kigyorsításnál már előztem is. Ettől kezdve sikerült kontrollálni a versenyt, és bár a fékkel továbbra is óvatosan kellett bánni, kímélő üzemmódban fejezhettem be a futamot. Gergő itt már sokkal jobban szerepelt, egészen a harmadik helyig sikerült felkapaszkodnia az első futamos affért követően.

Összességében nagyon örültem a futamok után, mert az előző két évben valami mindig történt, ami keresztülhúzta a számításainkat. Idén azonban úgy tűnik a technika kiforrt, és egy nehéz, viszonylag szoros versenyben tudtunk nyerni, ami megnöveli a győzelem értékét. Szeretném megköszönni a kiváló csapatmunkát és a lehetőséget az EV-Sportnak, akik egy ütőképes technikát biztosítva valójában azt segítik elő, hogy lassan megváltozzon az emberek alternatív hajtásokról alkotott képe, és elkezdjék komolyan venni azt. Ez verseny volt, és szerintem ennek a rendezvények ez a valódi lényege.

/Fodor Árpád/

ALTrace szereplés csapattagból avanzsált versenyzőként

Jó pár éve veszek rész a korábban Széchényi futam néven megrendezett versenyen, mint csapattag, de most előszőr ülhettem versenyzőként gokartba. A Birel gokartunkkat élmény vezetni, de többet biztosan nem fogok versenygépbe ülni ilyen szűk utcai pályán. A második futam előtt 5 perces versenyzői eligazitást kaptunk a rajtnál, nem véletlenül és beépítettek egy új lassítót is.

A verseny közben tapasztalt események számomra azt mutatták, hogy a biztonsági szabályok és intézkedések már elmaradnak a nagyon erős technikához képest. Nem véletlen, hogy számomra a legmegnyugtatóbb érzés a levezető kör volt, amikor megnyugodva integethettem mindenkinek...

Gratulálok a csapatnak, köszönjük gödöllői barátainknak a kölcsönadott öszekötőket, a rendezőknek pedig a lebonyolítást!

/Tóth Gergely/

10+1. egyetlen lányként a csapatban - jöttünk, láttunk, győztünk

Gokartjainkkal már 3. éve indultunk, de még sosem sikerült igazán nyerni, mert tavaly nem volt túl erős a konkurencia, két éve pedig különösen balszerencsések voltunk. Idén rajtunk kívül 6 másik gokart is elindult. Az időmérőn Árpi nagyon jót ment, így ő az első, Gergő pedig az 5. helyről rajtolt. A verseny végig izgalmas volt mert Árpi és egy másik gokart aki a második helyről indult végig előzgették egymást. Végül Árpi lett a befutó aminek nagyon-nagyon örültünk. Egy baleset is történt a vége előtt körülbelül 2 perccel, mert Gergőt (nem szándékosan) leszorította egy másik gokart és eltört a kormányösszekötője.

A két futam közti időt egy hot doggal ütöttük el majd a csapat többi tagjával megnéztük a többi versenyt.

A 2. futamra a törött kormányösszekötők pótlására a gödöllői BC team-től kaptuk kölcsön az övéket (ezúton is köszönjük) így mindkét gokarttal tudtunk indulni. Itt szintén Árpi rajtolt az első helyről, az ötödikről pedig Gergő (mivel 2 induló még előtte kiesett az előző futamban). Hasonlóan izgalmasan telt ez a verseny is mint az előző. Itt is volt egy karambol de szerencsére Gergő ki tudta kerülni így harmadikként futott be. Árpi megnyerte a versenyt még úgy is hogy kapott 5 másodperc büntetőt egy bólya érintése miatt. A verseny után hamarosan jött az eredményhirdetés; meglett a kategória első két hely, és az összetett első hely is. Nagyszerű volt május elsején Győrben lenni!

/Gál Eszter/

Zárt pályás versenyek után belekóstolhattam az utcai versengésbe is

"Bár már több "self-made" autó versenyen, köztük sok elektromoson is voltam, a Széchényi futamon vagy az új nevén Altrace Győr most vettem részt először. Ezt a lehetőséget az EV-Sportnak köszönhetem, akikkel jó hangulatú, vidám két napot tölthettem együtt. Az első nap részemről az ismerkedésről, a versenyre való hangolódásról szólt.

Másnap jött a versenynap, de talán ez nem igazán a versenyzésről szólt. Sokkal inkább egy jó hangulatú baráti összejövetelhez hasonlított, ahol mindenki megmutatta, hogy mit fejlesztett egy év alatt. Bárkihez oda tudtam menni, és pár percet beszélgetni, mit, miért, hogyan csináltak. Persze azért az egészséges versenyszellem is előjött a futamok során.

Mi két pilótánkért is izgulhatunk. Fodor Árpádért, aki aznap megállíthatatlan volt, higgadtan, okosan minden versenyszámban nyert, és Tóth Gergőért, aki szintén nagyon jól ment. Sajnos neki a rövidpályás futamát két másik hevesebb pilótával való találkozás, azaz szerencsétlen baleset tönkretette, amit saját szememmel is láttam.

Sajnos a szűk pálya hátrányait több esetben is tetőzte a bírák figyelmetlensége, szerencsére komolyabb baj nem történt. A verseny azonban nem erről szólt, ezt leszámítva öröm volt nézni futamokat, különösen gokartjaink versenyét.

Szeretném ezúton is megköszöni az EV-Sportnak a lehetőséget és élményt, jó volt megismerni titeket!

/Nagy Péter/

Elektromos Majális dodzsem helyett gokartokkal

Idén végre semmi sem keserítette a győzelem ízét! Sem a technika ördöge -amit 7 lakat alatt őriztünk ezen a napon- sem a vetélytársak távolmaradása.

Két éve volt egy álmunk, hogy az egyetlen hazai elektromos gokartokat építő, és korábban világbajnokságon eredményesen szereplő csapatot hazai pályán tisztességes versenyen legyőzzük. Két éve egy gokarttal és hatalmas lelkesedéssel indultunk, sajnos akkor még nem volt 7 lakatunk… Műszaki hiba miatt kényszerültünk kiszállni a versenyből úgy, hogy addig a pályán a mi gokartunk nyújtotta a legmeggyőzőbb teljesítményt. A műszaki hibát gyorsan orvosoltuk, lelkesedésünk nem csappant. A mezőny tavalyra sajnos igen. Mi két gokarttal indultunk, rajtunk kívül csak két másik jármű volt a pályán. Így a versenyen hatalmas előnnyel bezsebelt első és második helyezésnek örültünk ugyan, de az öröm nem volt felhőtlen. Tudtuk, az az igazi öröm, amikor meg is kell küzdeni a győzelemért.

Idén végre felhőtlenül örülhetünk! Küzdelmes volt, kemény volt, de sikerült megszerezni az első helyezést. Mindezt úgy, hogy a vetélytárs csapat egy igazi nagyágyút szerződtetett a versenyre egy olyan tapasztalt versenyző személyében, aki -bár Magyarországon kevesebb ismeretségnek örvend- az osztrák bajnokságban évek óta az élvonalban szerepel. A mi „nagyágyúnk” Árpi volt, aki a magyar bajnokságban indult az elmúlt években sikerrel. “Kiságyúnknak” sincs szégyellnivalója, versenyzői múlt nélkül a 3. helyezés szép eredmény.

Remélem egyre több versenyt rendeznek majd elektromos hajtású gokartok számára, és a sportág kibújik az ismeretlenség homályából. Rajtunk nem fog múlni.

/Gál János/

Biztonságos közlekedést, sikeres villamos fejlesztést kívánunk minden kedves olvasónknak, reméljük találkozunk hamarosan személyesen!

/EV-Sport/

Módosítás: (2013. július 22. hétfő, 18:52)